Destination

Pešačke staze

STAZA 2 – Dužina staze 12 km

Tometino polje – Beli kamen – Velika Pleća – Crni vrh – Divčibare

Staza je dužine 12km, nije kružna, uz 680m uspona i 320m spusta. Vreme prelaska staze je oko 5-6h. Start je u centru sela, kod Mesne kancelarije, pa pored Osnovne škole i Planinarskog doma PD Maljen iz Požege, zatim makadamskim putem kroz zaseok Jankovići i Belog kamena 801mnv, stižemo do raskrsnice na 6,4km od starta, gde se pravo nastavlja staza 1-1a za vrh Kraljev sto a levo za vrh Velika Pleća. Staza se zatim spušta do reke Bele Kamenice, gde se po njenom prelasku polako penjemo prema vrhu. Vrh Velika Pleća 1037 je na 9,2km od početka staze, zatim se nastavlja put prema Crnom vrhu 1096mnv, a potom spust do centra Divčibara, gde je i kraj staze. Staza je obeležena, vidnim crveno belim oznakama, pregledna je, sa dosta vidikovaca, odakle je odličan pogled prema Subjelu, Zajčici, Tometinom polju, Ovčaru, Kablaru, Velikom i Malom Maljenu, Ravnoj gori, valjevskim planinama… Staza je obeležena u oba smera, tako da se sa Divčibara može istim putem doći u Tometino polje, prateći markaciju.